روانشناسی نابهنجاری
تاثیر تمرکز توجه بر یادگیری یک تکلیف تعادلی در بین کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی

طیبه بنی اسدی

دوره 3، شماره 1 ، بهمن 1401، ، صفحه 11-20

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.406187.1066

چکیده
  مطالعات یادگیری حرکتی روی بزرگسالان نشان داده است که هدایت توجه یادگیرندگان به نشانه‌های بیرونی مؤثرتر از نشانه‌های درونی است. در این مطالعه، بررسی کردیم که آیا این می تواند برای کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی (DCD) اعمال شود یا خیر. 45 پسر مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی با استفاده از پرسشنامه مشاهده حرکتی معلمان انتخاب شدند. آزمون ...  بیشتر

روانشناسی نابهنجاری
تأثیر مشارکت فعالیت بدنی بر مهارت های حرکتی ظریف و درشت کودکان پیش دبستانی مبتلا به ADHD

طیبه بنی اسدی

دوره 2، شماره 4 ، آبان 1401، ، صفحه 18-27

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.406021.1063

چکیده
  مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر دو نوع ارائه بازخورد یعنی KR و KP بر الگوی حرکتی و دقت یک سرویس بدمینتون در کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شد. در پژوهش حاضر از روش علی- مقایسه ای استفاده شد. 60 کودک مبتلا به اوتیسم با دامنه سنی 7 تا 12 سال از مدارس استثنایی بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی و به طور مساوی در چهار گروه KR، ...  بیشتر

روانشناسی نابهنجاری
رابطه بین فعالیت بدنی با عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد

طیبه بنی اسدی؛ صدقه خواجه افلاطون مفرد؛ فروغ شفائیان فرد

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.22034/jmp.2022.357946.1038

چکیده
  شواهد پژوهشی نشان می دهد که فعالیت بدنی (PA) با عزت نفس بهتر و شایستگی حرکتی ادراک شده در کودکانی که رشد نرمال دارند،  همراه است. با این وجود، رابطه بین فعالیت بدنی با عزت نفس و شایستگی حرکتی ادراک شده در بین کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی (DCD) توجه بسیار کمی در ادبیات پژوهشی به خود جلب کرده است. بنابراین، هدف از این مطالعه بررسی ...  بیشتر

روانشناسی نابهنجاری
رابطه بین فعالیت بدنی و عملکرد تعادلی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم

صدیقه خواجه افلاون مفرد؛ فروغ شفائیان فرد؛ طیبه بنی اسدی

دوره 2، شماره 1 ، بهمن 1400، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.22034/jmp.2022.357940.1037

چکیده
  مشخص شده است که فعالیت بدنی  با مهارت حرکتی در کودکان مرتبط است. با این وجود، روابط بین فعالیت بدنی و عملکرد تعادلی در میان کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم  به ندرت مورد بررسی قرار گرفته است. از این رو، هدف از این مطالعه بررسی رابطه بین فعالیت بدنی و عملکرد تعادل ایستا و پویا در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بود. روش مورد ...  بیشتر